Sem dobila vprašanje, kakšne vse formate lahko oblikujemo (spletni tečaji, Zoom eDelavnice, webinarju …) in kaj je MasterClass?
V Tehnični kotiček sem v rubriko Spletne učilnice in moderiranje online programov dodala video Formati spletnega izobraževanja. V njem najdete širšo predstavitev, kako definiramo spletne izobraževalne programe.
To, kar sem predstavila, je definicija, kakršno poznamo z izobraževalnega vidika (v eLearningu). Je pa hakeljc v tem, da si vsakdo malce po svoje predstavlja to terminologijo, kaj je kaj (zlasti če je to v okviru marketinga). Že samo pri besedi “webinar”, si nekdo predstavlja lahko posnetek, drugi uporabljajo ta termin za (manj interaktivna) srečanja preko Zooma, tretji za posnetke, ki si jih lahko ogledaš ob točno določeni uri itd.
Kadar nek format dobite kot naročilo od drugega, je najbolje preveriti pri njem, kaj točno si je zamislil kot ta format.
Jaz v osnovi tega formata v svoji terminologiji ne uporabljam. Bi pa – glede na definicije (predavanje s strani strokovnjaka (na nekem področju), ki je namenjen naprednejšim uporabnikom), ga uvrstila med programe, ki skušajo zagotoviti neko aktivno pridobljeno znanje. Torej ne samo ePredavanje, kjer ni aktivnih nalog (pre-izkušenj), temveč nekaj, kar v Spletnem hubu delamo po principu spletnih tečajev, kjer skušamo zagotoviti praktične veščine.
Če je tak MasterClass omejen s časom (recimo, ena ura), itak ne moremo v tem primeru sicer narediti obsežnega produkta in bi se osredotočila, da morda samo enega od korakov obdelamo na tak način, da uporabnik/gledalec/udeleženec pridobi neko konkretno veščino.
Torej, še bolj konkretno: lotila bi se dela po principu, kot te vodi Video mentor: naredi spletni tečaj za samostojno učenje. Vendar bi se v modulu 3. korak: postavi vsebino za vsak korak – skozi 4P-je le pri enem koraku osredotočila na dejansko aktivno vajo (pre-izkušnjo) – nekaj, kjer lahko naredijo prvi (mini), a konkreten korak. In da je to seveda nekaj, kar lahko udeleženci naredijo sami, samostojno, medtem ko gledajo posnetek oz. po koncu posnetka. In pa seveda celoten MasterClass bi bil en posnetek – torej, ne drobljeno po lekcijah, kot je to v spletnih tečajih, pač pa kot eno ePredavanje – z eno malce bolj konkretno aktivnostjo. Namig: če je aktivnosta taka, da zahteva, da jo udeleženec opravi MED gledanjem posnetka, se v posnetku na tej točki enostavno reče, da naj posnetek ustavi (da na pavzo), opravi nalogo in nato gleda dalje.